Z otroki iz skupine Sovice smo se za nekaj časa preselili v srednji vek, v čas vitezov in kraljev na gradu. Otroci so za to temo podali željo sami, zato je bila motivacija za igro in raziskovanje toliko večja. Otroci so za izdelavo velikega gradu v igralnici prinašali material in nama podajali ideje kako naj bi grad izgledal. Svoje meče, ščite z grbom in krone za igro so si izdelali sami po želji, prav tako pa so sodelovali pri pripravi gradu – barvanje, izdelovanje zastavic, dvižna vrata, zastave …

Ko so otroci izdelali svojo viteško in kraljevo opremo, so se otroci lahko vživeli v igro. Otroci so drug drugega pri igri spodbujali in usmerjali, tako da je simbolna igra potekala sproščeno.

Spoznali smo tudi način pisanja, ki so ga uporabljali v tamkajšnjem času. Otroci so v vrtec prinesli gosja in kokošja peresa, s katerimi so namakali v črnilo in risali likovne motive po želji. Prav tako smo ustvarjali z glino in izdelali posodice z odtisom prta, s katero smo poskrbeli za posebno obliko posodice.

Tudi z ročno izdelavo papirja smo se seznanili in le-tega izdelali s skupnimi močmi. Pri izdelavi so bili aktivni vsi otroci in se tako aktivno vključevali v delovni postopek. Najprej so natrgali papir in brisačke, katere smo dali za nekaj časa namakat v vodo, nato pa s pomočjo električnega mešalnika natrgane koščke zmleli in jih pomešali z preostalo vodo v katero smo dodali še dve različni barvi. Pri odcejanju papirne kaše smo si pomagali z mrežico in pustili, da se izdelani formati papirja posušijo. Naš namen izdelave papirja pa ni bilo samo spoznavanje načina ampak smo končni rezultat tudi uporabili za izdelavo voščilnic ob materinskem dnevu.

Odločili smo se tudi, da za en teden pospravimo igračke in izvedemo “teden brez igrač”. Otroci so posegali po odpadnih materialih, ki so jih prinesli v vrtec, zelo radi pa so bili aktivni pri izdelovanju cofkov iz volne. Igrali so se tudi igro, ki so jo uporabljali v srednjem veku – podiranje “čokov” z napolnjenimi vrečkami.

Tudi preko vadbene ure je moč spoznati način življenja nekoč. Pri tem smo si pomagali s penastimi črvi, ki so predstavljali buzdovan, konje, kočijo, vrtiljak … Ob tem so otroci spoznavali nove načine gibanja z izbranim športnim pripomočkom in razvijali koordinacijo gibanja.

Prav posebno doživetje pa so otroci doživljali ob obisku gradu Pišece. Do tja smo se odpravili z avtobusom, ki nas je odložil ob vznožju same poti, ki vodi do vrha gradu. Da smo prišli do cilja smo morali iti še nekaj časa peš po poti. Ko smo prispeli do vrha, nas je pričakal grajski oskrbnik Ivan Radanovič, ki nas je seznanil z veliko novimi informacijami o samem gradu in življenju nekoč. Z radovednimi in velikimi očmi smo si ogledali notranjost in zunanjost gradu ter napetimi ušesi poslušali za kaj so uporabljali določene prostore in predmete, ki se tam nahajajo. Otroke je še posebej navdušila sončna ura in se pri tem začudeno spraševali kako lahko z le-te sploh razberemo čas.

Za otroke pa je bila prav posebna informacija o gradovih le-ta, da je stoletja nazaj v občini Bistrica ob Sotli stal na vrhu velikega hriba grad Kunšperk. Preko fotografij so spoznali, da mogočne ruševine še danes stojijo na skalni polici nad trgom Kunšperk.

Otroci so vsakodnevno izražali željo po igri v gradu, katerega smo izdelali s skupnimi močmi. Njihova želja je prisotna še vsaki dan. Z Veroniko pa ob tem doživljava posebno zadovoljstvo, da je sama želja otrok po spoznavanju potekala samoiniciativno, z veliko želje po raziskovanju.

 

Zapisala in pripravila Mateja Mraz, dipl. vzg.

 

(Skupno 764 obiskov, današnjih obiskov 3)